Provisionsfri nettorådgivning

Normalt sett betalar de flesta fondbolag och andra typer av produktbolag ersättningar till din rådgivare eller bank. Dessa ersättningar betalar du som kund indirekt genom produktens pris. Ibland kan det som kund vara svårt att förstå vad och hur mycket du betalar.

Svensk Värdepappersservice tillämpar i stället en arvodesmodell som innebär att våra investeringsrådgivare tar betalt av dig som kund för de tjänster som du och din rådgivare träffar avtal om. Modellen bygger på en helt och hållet provisionsfri s.k. ”nettorådgivning”, vilket innebär att samtliga produkter och tjänster som vi erbjuder är helt befriade från inbyggda ersättningar och provisioner – antingen genom rabatterade produktpriser (nettopriser) eller genom att vi ser till att eventuella inbyggda provisioner till fullo återbetalas till dig som kund.

Genom att säkerställa att samtliga inbyggda ersättningar och provisioner återbetalas till dig som kund, erhåller du inte bara rabatter som gör att du över tid får bättre avkastning på ditt kapital – det blir också en tydligare och mer transparent arvodesmodell. Du bestämmer helt och hållet själv vad du behöver hjälp med och kommer överens med din rådgivare om ett lämpligt arvode för detta. Detta innebär inte att vi är ett lågkostnadsalternativ, utan våra rådgivare riktar sig till dig som värdesätter kvalificerad rådgivning med personlig service, löpande uppföljning och ett brett produktsortiment.

Men det innebär ökad transparens och ett rättvisare sätt att ta betalt för framgångsrik rådgivning. Välkommen att ta kontakt med någon av våra rådgivare redan idag!

Vi hjälper dig få råd

Hos oss kommer du som kund åt ett förstklassigt och brett utbud av investeringsprodukter och tjänster.